Het logo van onze school is groen en kleurrijk. De groene kleur geeft aan dat wij de kinderen bewust willen maken over hoe zij een steentje bij kunnen dragen aan een groenere wereld. Dit betekend dat de kinderen door de jaren heen verschillende thema’s aangeboden krijgen. Hij/zij krijgt te maken met verschillende culturen. O.B.S de Expeditie is een school waar wij PBS hanteren, het staat voor positive behavior support. Het is een fundament voor onze school. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen hun eigen talenten en interesses kunnen ontdekken en ontwikkelen. Dat ziet u aan het vergrootglas met de vele kleuren. Daarnaast staan wij als school voor respect en gelijkwaardigheid en vinden wij het belangrijk dat de kinderen dit kunnen meenemen in hun leven na de basisschool.

Op school ben je om te leren en dat houdt voor ons nooit op. Wij staan voor een positieve leer cultuur en dat staat voor ons tot groei en succes.